Субота, 04.05.2024, 23:36
Приветствую Вас Гість | RSS
Главная | Блог | Регистрация | Вход
Меню сайта
Форма входа
Поиск
Календарь
«  Липень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архив записей
Друзья сайта


http://hoippo.km.ua


НВК №2

osvita.ua

mon.gov.ua

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Відділ освіти Деражнянськоі РДА
Главная » 2011 » Липень » 1 » Розділ III УЧАСТЬ ГРОМАДСЬКОСТІ В ЗАХОДАХ ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ І ПРОТИДІЇ КОРУП
14:45
Розділ III УЧАСТЬ ГРОМАДСЬКОСТІ В ЗАХОДАХ ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ І ПРОТИДІЇ КОРУП
                            Розділ III 

                  УЧАСТЬ ГРОМАДСЬКОСТІ В ЗАХОДАХ

               ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ І ПРОТИДІЇ КОРУПЦІЇ



     Стаття 18. Участь громадськості в заходах щодо запобігання 

                і протидії корупції



     1. Об'єднання    громадян,    їх   члени   або   уповноважені 

представники,  а  також  окремі  громадяни   в   діяльності   щодо

запобігання,  виявлення  і  протидії  корупційним  правопорушенням

(крім випадків, коли це віднесено законом до виключної компетенції

спеціально  уповноважених  суб'єктів  у  сфері  протидії корупції)

мають право:



     1) повідомляти  про  виявлені  факти   вчинення   корупційних 

правопорушень  спеціально уповноваженим суб'єктам у сфері протидії

корупції,  іншим органам,  зазначеним у  статті  5  цього  Закону,

керівництву та колективу підприємства,  установи чи організації, в

яких були вчинені ці правопорушення, а також громадськості;



     2) запитувати та одержувати від органів  державної  влади  та 

органів   місцевого   самоврядування  в  обсягах  та  порядку,  не

заборонених законом,  інформацію про діяльність щодо запобігання і

протидії корупції;



     3) проводити,      замовляти      проведення      громадської 

антикорупційної  експертизи  проектів  нормативно-правових  актів,

подавати  за  результатами  експертизи  пропозиції  до відповідних

органів державної влади;



     4) брати участь у парламентських слуханнях та інших заходах з 

питань запобігання і протидії корупції;



     5) вносити пропозиції суб'єктам права законодавчої ініціативи 

щодо  вдосконалення   законодавчого   регулювання   відносин,   що

виникають у сфері запобігання і протидії корупції;



     6) проводити,  замовляти проведення досліджень,  у тому числі 

наукових,  соціологічних тощо,  з питань  запобігання  і  протидії

корупції;



     7) проводити  заходи  щодо  інформування  населення  з питань 

запобігання і протидії корупції;



     8) здійснювати громадський контроль за виконанням  законів  у 

сфері  запобігання і протидії корупції,  з використанням при цьому

таких форм контролю, які не суперечать законодавству.



     2. Об'єднанню громадян,  фізичній,  юридичній особі  не  може 

бути   відмовлено   в   наданні  доступу  до  інформації  стосовно

компетенції суб'єктів,  які здійснюють заходи щодо  запобігання  і

протидії   корупції,   а   також  стосовно  основних  напрямів  їх

діяльності.  Така інформація надається  в  порядку,  встановленому

законом.



     3. Законопроекти  та проекти інших нормативно-правових актів, 

що  передбачають  надання   пільг,   переваг   окремим   суб'єктам

господарювання, а також делегування повноважень органів виконавчої

влади  або  органів   місцевого   самоврядування,   з   метою   їх

громадського  обговорення  розміщуються  на  офіційних  веб-сайтах

органів  державної   влади,   органів   місцевого   самоврядування

невідкладно,  але  не пізніше дня,  наступного за днем їх внесення

належним суб'єктом  до  відповідного  органу  державної  влади  чи

органу місцевого самоврядування.



     4. Органи  державної влади та органи місцевого самоврядування 

узагальнюють результати громадського обговорення законопроектів та

проектів  інших  нормативно-правових актів,  передбачених частиною

третьою  цієї  статті,  та  оприлюднюють  їх  у  засобах   масової

інформації.



     Стаття 19. Інформування громадськості про заходи щодо 

                запобігання і протидії корупції



     1. Спеціально уповноважені суб'єкти у сфері протидії корупції 

зобов'язані  щороку  не пізніше 10 лютого оприлюднювати інформацію

про вжиті заходи щодо протидії корупції та про  осіб,  притягнутих

до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень.



     2. Спеціально  уповноважений  орган  з питань антикорупційної 

політики щороку  не  пізніше  15  квітня  готує  та  оприлюднює  у

визначеному   Кабінетом   Міністрів   України   порядку  звіт  про

результати  проведення  заходів  щодо   запобігання   і   протидії

корупції.



     У звіті мають відображатися такі відомості: 



     1) статистичні  дані  про  результати  діяльності  спеціально 

уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції  з  обов'язковим

зазначенням таких даних:



     а) кількість   осіб,   щодо   яких   винесено  постанови  про 

притягнення як обвинуваченого та складено протоколи  про  вчинення

адміністративних корупційних правопорушень;



     б) кількість   осіб,   щодо   яких   набрав   законної   сили 

обвинувальний вирок суду  та  на  яких  накладено  адміністративне

стягнення за корупційне правопорушення;



     в) відомості окремо за категоріями осіб, зазначених у частині 

першій статті 4 цього Закону,  і  за  видами  відповідальності  за

корупційні правопорушення;



     г) відомості     про     розмір     завданих     корупційними 

правопорушеннями збитків, стан та обсяги їх відшкодування;



     2) узагальнені результати антикорупційної експертизи проектів 

нормативно-правових актів;



     3) інформація  про  результати  виконання  органами державної 

влади заходів щодо запобігання та протидії корупції,  у тому числі

в рамках міжнародного співробітництва;



     4) результати   соціологічних   досліджень,   що  проводяться 

державними та недержавними науково-дослідними установами, з питань

поширення корупції;



     5) інформація  про  стан  реалізації  визначеної  Президентом 

України антикорупційної стратегії.



     Стаття 20. Державний захист осіб, які надають допомогу в 

                запобіганні і протидії корупції



     1. Особи,  які  надають  допомогу  в  запобіганні  і протидії 

корупції,  перебувають під захистом  держави.  Держава  забезпечує

здійснення        правоохоронними        органами        правових,

організаційно-технічних та інших заходів,  спрямованих  на  захист

від протиправних посягань на життя,  здоров'я, житло та інше майно

осіб,  які надають допомогу в запобіганні і протидії  корупції,  а

також близьких їм осіб.



     2. Державний захист осіб,  які надають допомогу в запобіганні 

і протидії корупції,  здійснюється відповідно  до  Закону  України

"Про забезпечення безпеки осіб,  які беруть участь у кримінальному

судочинстві" ( 3782-12 ).



                            Розділ IV 

          ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА КОРУПЦІЙНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ



     Стаття 21. Види відповідальності за корупційні правопорушення 



     1. За  вчинення корупційних правопорушень особи,  зазначені в 

частині  першій   статті   4   цього   Закону,   притягаються   до

кримінальної,      адміністративної,      цивільно-правової     та

дисциплінарної відповідальності в установленому законом порядку.



     2. Відомості про осіб, яких притягнуто до відповідальності за 

вчинення  корупційних  правопорушень,  у  триденний  строк  з  дня

набрання відповідним рішенням суду законної сили,  притягнення  до

цивільно-правової   відповідальності,  накладення  дисциплінарного

стягнення заносяться  до  Єдиного  державного  реєстру  осіб,  які

вчинили  корупційні  правопорушення,  що  формується  та  ведеться

Міністерством юстиції  України.  Положення  про  Єдиний  державний

реєстр   осіб,  які  вчинили  корупційні  правопорушення,  порядок

формування та ведення цього реєстру  затверджується  Міністерством

юстиції України.



     Стаття 22. Особливості звільнення з роботи осіб, які вчинили 

                корупційні правопорушення



     1. Особа,  щодо якої винесено постанову  про  притягнення  як 

обвинуваченої  у  вчиненні  злочину  у сфері службової діяльності,

підлягає відстороненню  від  виконання  повноважень  на  посаді  в

порядку,  визначеному законом, до розгляду справи судом, якщо інше

не передбачено Конституцією ( 254к/96-ВР ) і законами України.



     Особа, щодо  якої  складено  протокол   про   адміністративне 

корупційне правопорушення,  якщо  інше не передбачено Конституцією

( 254к/96-ВР ) і законами  України,  може  бути  відсторонена  від

виконання  службових  повноважень  за  рішенням  керівника  органу

(установи,  підприємства,  організації),  в якому вона працює,  до

закінчення розгляду справи судом.



     У разі  закриття  провадження  у  справі  про адміністративне 

корупційне правопорушення у зв'язку з відсутністю події або складу

адміністративного   правопорушення   відстороненій  від  виконання

службових повноважень особі відшкодовується середній заробіток  за

час вимушеного прогулу, пов'язаного з таким відстороненням.



     2. Дострокове   припинення   повноважень  особи  на  виборній 

посаді,  припинення  повноважень  посадової   особи   на   посаді,

звільнення,   що  здійснюється  за  рішенням  Президента  України,

Верховної Ради України,  Кабінету  Міністрів  України,  звільнення

військової  посадової  особи  з  військової  служби  у  зв'язку  з

притягненням до відповідальності за корупційне  правопорушення,  а

також   відсторонення   такої   особи   від   виконання  службових

повноважень у випадках,  передбачених частиною першою цієї статті,

здійснюється з  урахуванням особливостей,  визначених Конституцією

( 254к/96-ВР ) і законами України.



     Інші особи,   яких    притягнуто    до    кримінальної    або 

адміністративної  відповідальності  за  корупційні правопорушення,

пов'язані  з  порушенням  обмежень,  передбачених   цим   Законом,

підлягають  звільненню з відповідних посад у триденний строк з дня

отримання   органом    державної    влади,    органом    місцевого

самоврядування,   підприємством,   установою,  організацією  копії

відповідного судового рішення,  яке набрало  законної  сили,  якщо

інше не передбачено законом.



     3. Про  звільнення особи з посади у зв'язку з притягненням до 

відповідальності  за  корупційне   правопорушення,   пов'язане   з

порушенням  обмежень,  передбачених  цим Законом,  керівник органу

державної влади,  органу місцевого  самоврядування,  підприємства,

установи,  організації  у триденний строк письмово повідомляє суд,

який постановив обвинувальний  вирок  або  прийняв  постанову  про

накладення     адміністративного     стягнення    за    корупційне

правопорушення,  та  спеціально  уповноважений  центральний  орган

виконавчої  влади з питань державної служби.  Порядок інформування

спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої  влади  з

питань  державної  служби  про  осіб,  уповноважених  на виконання

функцій держави або  місцевого  самоврядування,  які  звільнені  у

зв'язку   з   притягненням   до   відповідальності  за  корупційне

правопорушення, встановлюється Кабінетом Міністрів України.



     4. З метою виявлення причин  та  умов,  що  сприяли  вчиненню 

корупційного правопорушення або невиконанню вимог цього Закону, за

поданням  спеціально  уповноваженого  суб'єкта  у  сфері  протидії

корупції за рішенням керівника органу,  в якому працює особа,  яка

вчинила таке правопорушення,  проводиться службове розслідування в

порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.



     5. Обмеження  щодо  заборони  особі,  звільненій  з  посади у 

зв'язку  з  притягненням   до   відповідальності   за   корупційне

правопорушення,  займатися  діяльністю,  пов'язаною  з  виконанням

функцій  держави,  місцевого   самоврядування,   або   такою,   що

прирівнюється  до  цієї  діяльності,  встановлюється  виключно  за

вмотивованим рішенням суду, якщо інше не передбачено законом.



                             Розділ V 

           УСУНЕННЯ НАСЛІДКІВ КОРУПЦІЙНИХ ПРАВОПОРУШЕНЬ



     Стаття 23. Відшкодування збитків, шкоди, завданих державі 

                внаслідок вчинення корупційного правопорушення



     1. Збитки,  шкода,   завдані   державі   внаслідок   вчинення 

корупційного    правопорушення,    підлягають    відшкодуванню   в

установленому законом порядку.



     Стаття 24. Незаконні нормативно-правові акти та правочини 



     1. Нормативно-правові  акти,   рішення,   видані   (прийняті) 

внаслідок   вчинення   корупційного  правопорушення,  можуть  бути

скасовані органом або посадовою особою, уповноваженою на прийняття

чи скасування відповідних актів, рішень, або визнані незаконними в

судовому  порядку  за  заявою  заінтересованої   фізичної   особи,

об'єднання громадян,  юридичної особи, прокурора, органу державної

влади, органу місцевого самоврядування.



     2. Правочин, укладений внаслідок корупційного правопорушення, 

є нікчемним.



     Стаття 25. Відновлення прав і законних інтересів та 

                відшкодування збитків, шкоди, завданих фізичним та

                юридичним особам внаслідок вчинення корупційного

                правопорушення



     1. Фізичні та юридичні особи,  права яких порушено  внаслідок 

вчинення  корупційного правопорушення і яким завдано моральної або

майнової  шкоди,  збитків,  мають  право  на   відновлення   прав,

відшкодування збитків, шкоди в установленому законом порядку.



     2. Збитки,   шкода,  завдані  фізичній  або  юридичній  особі 

внаслідок незаконних рішень,  дій або бездіяльності суб'єкта, який

здійснює    заходи   щодо   запобігання   і   протидії   корупції,

відшкодовуються  з  Державного  бюджету  України  в  установленому

законом   порядку.   Держава,  Автономна  Республіка  Крим,  орган

місцевого самоврядування,  які відшкодували збитки, шкоду, завдану

незаконним рішенням, діями або бездіяльністю суб'єкта, що здійснює

заходи  щодо  запобігання  та  протидії  корупції,   мають   право

зворотної вимоги (регресу) до особи, яка завдала збитків, шкоди, у

розмірі  виплаченого  відшкодування  (крім  відшкодування  виплат,

пов'язаних  із  трудовими  відносинами,  відшкодуванням  моральної

шкоди).



Отримано з офіційного джерела - http://zakon1.rada.gov.ua








 
     Стаття 26. Вилучення незаконно одержаного майна 



     1. Кошти  та  інше   майно,   одержані   внаслідок   вчинення 

корупційного  правопорушення,  підлягають  конфіскації за рішенням

суду в установленому законом  порядку,  а  кошти  у  встановленому

судом  розмірі  вартості  незаконно  одержаних  послуг  чи пільг -

стягненню на користь держави.



             
Просмотров: 1583 | Добавил: saturn4 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2024